•   Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου
  • 24 C
    Αθήνα
Παιδί - Ψυχολογία

Αύξηση του διαδικτυακού εκφοβισμού στην πανδημία.

( λέξεις)
Αύξηση του διαδικτυακού εκφοβισμού στην πανδημία.

  • Η έρευνα δείχνει ότι ο διαδικτυακός εκφοβισμός έχει αυξηθεί κατά 70% κατά τις περιόδους αναγκαστικής διαμονής στο σπίτι.
  • Οι πανδημικοί στρεσογόνοι παράγοντες μπορούν να αναγκάσουν τα παιδιά να παραφερθούν ή να δημιουργήσουν σύγκρουση με άλλους.
  • Ενθαρρύνετε τον ανοιχτό διάλογο σχετικά με την παρουσία του παιδιού σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις εμπειρίες του με τον διαδικτυακό εκφοβισμό.

Για πολλά παιδιά και εφήβους, η κοινωνική απόσταση κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πανδημίας COVID-19 σημαίνει ότι η μόνη επαφή που θα έχουν με τους συνομηλίκους τους θα γίνεται εικονικά. Ως αποτέλεσμα, χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εφαρμογές όπως το TikTok, το FaceTime και το Zoom πολύ πιο συχνά από ό,τι στο παρελθόν. Και παρόλο που υπάρχουν πολλά καλά που μπορούν να προέλθουν από αυτές τις διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις - όπως το να δίνουμε στα παιδιά σημαντικές συνδέσεις με τον έξω κόσμο - δεν είναι χωρίς κινδύνους.

Σύμφωνα με την L1ght, μια οργάνωση που παρακολουθεί την παρενόχληση στο διαδίκτυο και το λεκτικό μίσος, έχει σημειωθεί αύξηση 70% στον διαδικτυακό εκφοβισμό μέσα σε λίγους μήνες. Βρήκαν επίσης μια αύξηση 40% στην τοξικότητα στις πλατφόρμες διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών και μια αύξηση 200% στην επισκεψιμότητα σε ιστότοπους μίσους.

Επιπλέον, δημοφιλείς εφαρμογές ιστοτόπων όπως το Zoom έχουν ήδη δεχτεί πυρά όταν χάκερ διείσδυσαν σε διαδικτυακές επιχειρηματικές συναντήσεις με αγένεια, μίσος και ακατάλληλα σχόλια. Κατά συνέπεια, εάν το Zoom διευκολύνει τους ανθρώπους να εισβάλλουν σε ιδιωτικές συνομιλίες και να εκφοβίζουν άλλους στον κυβερνοχώρο, υπάρχει σίγουρα η αυξανόμενη πιθανότητα τα παιδιά να χρησιμοποιούν αυτούς τους πόρους και άλλους με τον ίδιο τρόπο.

Γιατί Συμβαίνει;

Εκτός από τον αυξημένο χρόνο στην οθόνη λόγω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, πολλά παιδιά απλώς απολαμβάνουν να είναι online κατά τον ελεύθερο χρόνο τους. Ακόμη και όταν δεν υπάρχει παγκόσμια πανδημία, οι μαθητές τείνουν να περνούν περισσότερο χρόνο μπροστά στην οθόνη όταν τα σχολεία είναι κλειστά.

Περισσότερος ελεύθερος χρόνος.
Στην πραγματικότητα, μια μελέτη του 2019 από το Κέντρο Έρευνας Κυβερνοεκφοβισμού διαπίστωσε ότι όταν τα σχολεία είναι κλειστά, οι μαθητές περνούν περισσότερο από μία ώρα την ημέρα στο διαδίκτυο παρακολουθώντας YouTube, Netflix κα. Φυσικά, αυτοί οι αριθμοί αναφέρονται από τους ίδιους και θα μπορούσαν πιθανότατα να είναι υψηλότεροι, αλλά υποδεικνύουν ότι η τεχνολογία είναι συχνά μια χρήσιμη πηγή όταν τα παιδιά είναι σε αδράνεια ή βαριούνται.

Αυξημένο στρες.
Εκτός από την αύξηση χρήσης της τεχνολογίας, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που παίζουν ρόλο που προκαλούν αύξηση του διαδικτυακού εκφοβισμού. Για παράδειγμα, όταν υπάρχει μια μεγάλη κρίση όπως αυτή που φέρνει ο COVID-19, αυτό φέρνει τους πάντες στα όρια τους και τα παιδιά δεν αποτελούν εξαίρεση.

Ως αποτέλεσμα, η εχθρότητα προς τους άλλους τείνει να αυξάνεται μαζί με συμπεριφορές αυτοσυντήρησης και αυτοάμυνας. Και ενώ σίγουρα βλέπουμε αυτές τις συμπεριφορές μεταξύ των ενηλίκων, είναι ακόμη πιο πιθανό να εκδηλωθεί μεταξύ των εφήβων στις διαδικτυακές τους αλληλεπιδράσεις με τους συνομηλίκους τους.

Μειωμένη εποπτεία.
Για να χειροτερέψουν τα πράγματα, οι γονείς προσπαθούν να εξισορροπήσουν τη δουλειά από το σπίτι, να βοηθήσουν στις σχολικές εργασίες και να μάθουν πώς να διαχειρίζονται τη νέα κανονικότητα. Έτσι, δεν δίνουν πάντα προσοχή στο τι κάνουν τα παιδιά τους στο διαδίκτυο.

Ως αποτέλεσμα, τα παιδιά έχουν πολύ περισσότερη ελευθερία από ό,τι είχαν στο παρελθόν όσον αφορά τα διαδικτυακά παιχνίδια και τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η έλλειψη ορίων και εποπτείας μπορεί επίσης να επιτρέψει περισσότερο διαδικτυακό εκφοβισμό.

Βαρεμάρα!
Τέλος, τα παιδιά μερικές φορές εμπλέκονται σε διαδικτυακό εκφοβισμό επειδή βαριούνται, είναι μόνοι ή θέλουν προσοχή. Και, επειδή αυτή η πανδημία επιδεινώνει αυτά τα ζητήματα, αυτό οδηγεί επίσης σε αύξηση της κακής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο. Ως αποτέλεσμα, ορισμένα παιδιά εκφοβίζουν άλλα παιδιά στον κυβερνοχώρο, όχι μόνο για να ανακουφίσουν το άγχος τους, αλλά και επειδή βαριούνται. Ο διαδικτυακός εκφοβισμός τροφοδοτεί την ανάγκη τους για προσοχή — ακόμα κι αν είναι αρνητική προσοχή.

Όταν τα παιδιά υφίστανται διαδικτυακό εκφοβισμό, η πρόσβαση τους να το μοιραστούν με κάποιον είναι περιορισμένη. Δεν μπορούν πλέον να περάσουν από το γραφείο των καθηγητών ή να μιλήσουν με τον δάσκαλο για το τι συμβαίνει. Συχνά δεν μιλούν ούτε στους γονείς τους γι' αυτό, επειδή ανησυχούν ότι η χρήση της τεχνολογίας θα τους περιοριστεί. Αυτή τη στιγμή, η τεχνολογία είναι η μόνη τους σύνδεση με τον έξω κόσμο.

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς;

Λόγω του COVID-19, πολλοί γονείς είναι στο σπίτι με τα παιδιά τους τώρα περισσότερο από ποτέ. Ως αποτέλεσμα, έχουν την ευκαιρία να προσέχουν ιδιαίτερα τι κάνουν τα παιδιά τους στο διαδίκτυο και πώς αλληλεπιδρούν με άλλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Βάλτε όρια.
Μπορείτε να περιορίσετε τον διαδικτυακό εκφοβισμό περιορίζοντας τον χρόνο οθόνης όπου οι έφηβοι παίζουν παιχνίδια ή χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Προφανώς, με περιορισμένες επιλογές για ψυχαγωγία, αυτή η αποστολή δεν είναι τόσο εύκολη, αλλά με το να είσαι δημιουργικός, μπορεί να γίνει.

Για παράδειγμα, αφιερώστε χρόνο για να παίξετε παιχνίδια, να κάνετε τέχνες και χειροτεχνίες, να πειραματιστείτε με την επιστήμη ή να βρείτε άλλες δραστηριότητες κοινωνικής απόστασης που μπορείτε να κάνετε στη γειτονιά ή την αυλή σας.

Μιλήστε για το άγχος και τα συναισθήματα.
Είναι σημαντικό να έχετε ειλικρινείς και άμεσες συζητήσεις με τα παιδιά σας για το τι αισθάνονται και βιώνουν. Αυτή η περίοδος είναι μια περίοδος ακραίου στρες, απογοήτευσης και άγχους. Μιλήστε για το πώς είναι αυτό και σκεφτείτε τρόπους με τους οποίους μπορεί να αντιμετωπιστεί - όπως για παράδειγμα η άσκηση.

Υπενθυμίστε τους πως ισχύουν οι ίδιοι κανόνες.
Παρόλο που ζούμε μια πανδημία και τα παιδιά σας περνούν περισσότερες ώρες στο διαδίκτυο από ότι στο παρελθόν, είναι σημαντικό να τους υπενθυμίσουμε ότι ισχύουν οι ίδιοι κανόνες όπως στο παρελθόν όσον αφορά την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

Για παράδειγμα, ενημερώστε τα παιδιά σας να μην δίνουν τα προσωπικά τους στοιχεία και πείτε τους να αποφεύγουν να συνομιλούν ή να παίζουν με αγνώστους στο διαδίκτυο. Ακόμα, μιλήστε τους σχετικά με το περιεχόμενο που πρέπει να κοινοποιηθεί ή να προβληθεί στο διαδίκτυο και επίσης μιλήστε τους για τις βλαβερές συνέπειες του διαδικτυακού εκφοβισμού, του λεκτικού μίσους ή των σχολίων, του sexting και της κοινής χρήσης ακατάλληλων φωτογραφιών.


Προτρέψτε τους.
Το να είσαι συνέχεια σπίτι και να μην βλέπεις φίλους, είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τα παιδιά και τους εφήβους. Χρειάζονται αυτές τις συνδέσεις με άλλους για να μάθουν και να αναπτυχθούν. Και ενώ πολλές κοινωνικές δραστηριότητες είναι περιορισμένες, μπορούν ακόμα να συνδεθούν με τους φίλους και τα μέλη της οικογένειάς τους εικονικά. Κατά συνέπεια, ενθαρρύνετέ τους να χρησιμοποιούν FaceTime ή Skype για να μιλήσουν με τους φίλους και τους συγγενείς τους.

Ενθαρρύνετε τη αλήθεια.
Λάβετε υπόψη ότι οι έφηβοι συνήθως δεν αντιμετωπίζουν τον διαδικτυακό εκφοβισμό επειδή φοβούνται μήπως χάσουν την πρόσβαση τους στα κοινωνικά δίκτυα ως τιμωρία. Πολλά παιδιά, προτιμούν να υπομένουν τον διαδικτυακό εκφοβισμό παρά να διακινδυνεύσουν να χάσουν κάθε επαφή με τους συνομηλίκους τους.

Επομένως, φροντίστε να τους ενημερώσετε ότι είναι ασφαλές να είναι ανοιχτά μαζί σας. Υπενθυμίστε τους ότι δεν χρειάζεται να ανησυχούν μήπως χάσουν την πρόσβαση τους στην τεχνολογία για κάτι που κάνει κάποιος άλλος, αλλά ότι θα την χάσουν επειδή συμπεριφέρονται άσχημα στους άλλους στο διαδίκτυο.

Μπορεί επίσης να σε ενδιαφέρουν

Στην ίδια κατηγορία

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Με την εγγραφή σας στο newsletter, δίνετε τη συγκατάθεσή σας
να λαμβάνετε ενημερώσεις στο email σας από το giatimama.gr