•   Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου
  • 23 C
    Αθήνα
Βρέφος - Θηλασμός

Συμβουλές για απώλεια βάρους κατά το θηλασμό!

( λέξεις)
Συμβουλές για απώλεια βάρους κατά το θηλασμό!

Ένα από τα οφέλη του θηλασμού που εκτιμούν πολλές μητέρες δεν έχει καμία σχέση με τα μωρά. Ο θηλασμός μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος και να ανακτήσετε το σώμα που είχατε πριν την εγκυμοσύνη πιο γρήγορα, αλλά είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι αυτό το προνόμιο δεν είναι σίγουρο. Για ορισμένες μαμάδες, η απώλεια βάρους δεν είναι μια γρήγορη διαδικασία και απαιτεί περισσότερα από το θηλασμό.

Το βάρος που θα χάσετε ενώ θηλάζετε εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως:

  • Επίπεδο δραστηριότητας
  • Διατροφικές συνήθειες
  • Κατάσταση υγείας
  • Βάρος πριν την εγκυμοσύνη
  • Αύξηση βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Καύση θερμίδων και απώλεια βάρους

Ο θηλασμός δεν θα σας βοηθήσει αρχικά να χάσετε επιπλέον βάρος. Η αρχική σας απώλεια βάρους αντανακλά το βάρος του μωρού, τον πλακούντα, το αμνιακό υγρό και την περίσσεια νερού που αντιπροσωπεύει περίπου 15 έως 17 κιλά τις πρώτες εβδομάδες. Αλλά ο θηλασμός θα βοηθήσει να συσπαστεί η μήτρα σας και να συρρικνωθεί πολύ πιο γρήγορα στο μέγεθος που είχε πριν από την εγκυμοσύνη.

Κατά τη διάρκεια του θηλασμού, η κοιλιά σας θα πρέπει να φαίνεται πολύ πιο επίπεδη έως την 6η εβδομάδα μετά τον τοκετό. Στη συνέχεια, μελέτες δείχνουν ότι οι γυναίκες που θηλάζουν αποκλειστικά είναι πιο πιθανό να χάσουν το βάρος της εγκυμοσύνης τους περίπου έξι μήνες μετά τη γέννηση των μωρών τους σε σύγκριση με τις γυναίκες που δεν θηλάζουν.

Ο θηλασμός καίει έως και 500 θερμίδες την ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι παρόλο που πιθανώς τρώτε περισσότερο για να διατηρήσετε το θηλασμό, μπορείτε ακόμα να χάσετε βάρος.

Κατά μέσο όρο, εάν λαμβάνετε τη συνιστώμενη ποσότητα θερμίδων κάθε μέρα και θηλάζετε αποκλειστικά, θα πρέπει να χάνετε περίπου 1 κιλό κάθε εβδομάδα ή δύο. Αυτό μπορεί να μην ακούγεται πολύ, αλλά μια σταθερή, σταδιακή απώλεια βάρους είναι ασφαλέστερη και πιο υγιεινή. Επιπλέον, είναι πιο πιθανό να διατηρήσετε το βάρος σας αν το χάσετε σταδιακά.

Είναι ασφαλές να κάνετε δίαιτα ενώ θηλάζετε;

Μπορεί να δελεαστείτε να αυξήσετε τις προσπάθειές σας για απώλεια βάρους κάνοντας περισσότερα από τον θηλασμό, ειδικά αν δεν σας βοηθά να πετύχετε τον στόχο σας με τον τρόπο που ελπίζατε.

Αλλά ενώ θηλάζετε, δεν είναι καλή ιδέα να προσπαθήσετε να χάσετε βάρος πολύ γρήγορα ακολουθώντας μια αυστηρή δίαιτα χαμηλών θερμίδων. Η δραστική μείωση των θερμίδων θα μπορούσε επίσης να προκαλέσει πτώση στην παροχή μητρικού γάλακτος.

Θα πρέπει επίσης να αποφύγετε τη λήψη οποιουδήποτε τύπου χαπιών απώλειας βάρους. Αυτά τα προϊόντα περιέχουν βότανα, φάρμακα ή άλλες ουσίες που μπορεί να εισέλθουν στο μητρικό γάλα σας και να βλάψουν το μωρό σας. Στην πραγματικότητα, ενώ θηλάζετε, είναι καλύτερο να μην παίρνετε φάρμακα ή συμπληρώματα ή να κάνετε κάποια ειδική δίαιτα εκτός εάν εγκριθεί από το γιατρό σας.

Συμβουλές για να χάσετε βάρος ενώ θηλάζετε

Ενώ ορισμένες γυναίκες χάνουν βάρος ενώ θηλάζουν, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι ο θηλασμός απλώς θα λιώσει τα κιλά που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να χάσετε βάρος κατά τη μεταγεννητική περίοδο:

  • Ξεκινήστε την άσκηση. Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με την ένταξη της άσκησης στη ζωή σας μόλις αναρρώσετε από τον τοκετό. Περίπου στις 6 εβδομάδες μετά τον τοκετό. Εάν είχατε καισαρική τομή, θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να επουλωθεί, επομένως θα πρέπει να περιμένετε για να ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα άσκησης.
  • Τρώτε υγιεινές τροφές. Το πρόχειρο φαγητό είναι γεμάτο από μη θρεπτικές, κενές θερμίδες. Προσθέτουν στην ημερήσια πρόσληψη θερμίδων σας, αλλά δεν σας δίνουν κανένα από τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε. Η κατανάλωση τροφών με κενές θερμίδες μπορεί να σας αποτρέψει από το να χάσετε το βάρος της εγκυμοσύνης. Μπορεί ακόμη και να πάρετε βάρος.
  • Κοιμηθείτε αρκετά. Μπορεί να είναι δύσκολο για μια νέα μαμά που θηλάζει, αλλά προσπαθήστε να ξεκουραστείτε όσο μπορείτε. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε δυσκολία απώλειας βάρους και αντίθετα στην αύξηση βάρους.
  • Πάρτε το χρόνο σας. Μετά τον επιλόχειο έλεγχο (6 εβδομάδες μετά τον τοκετό) μπορείτε να αρχίσετε να χάνετε βάρος σταδιακά με ρυθμό περίπου 2 έως 3 κιλά το μήνα. Εάν είστε πολύ υπέρβαρες, μπορεί να χάσετε βάρος πιο γρήγορα. Μιλήστε με το γιατρό σας ή έναν διατροφολόγο για να σας βοηθήσει να σχεδιάσετε ένα υγιεινό πρόγραμμα απώλειας βάρους που περιλαμβάνει επαρκή διατροφή για εσάς και το μωρό σας.

Εάν εξακολουθείτε να δυσκολεύεστε να χάσετε βάρος 3-6 μήνες μετά τη γέννηση του μωρού σας, ρίξτε μια πιο προσεκτική ματιά στη διατροφή σας, προσαρμόστε το πρόγραμμα προπόνησης σας (η ελαφριά έως μέτρια άσκηση δεν επηρεάζει το θηλασμό) και σκεφτείτε να μειώσετε τις θερμίδες που καταναλώενετε.

Μόλις το μωρό σας είναι άνω των 6 μηνών και αρχίσει να τρώει στερεές τροφές, δεν χρειάζεστε τόσες θερμίδες κάθε μέρα. Ίσως χρειαστεί να επαναξιολογήσετε τη διατροφή σας και να μειώσετε την ποσότητα του φαγητού που τρώτε.

Πότε να μιλήσετε με τον γιατρό σας

Εάν εξακολουθείτε να παλεύετε με την απώλεια βάρους μετά τον τοκετό αφού δοκιμάσετε τα παραπάνω, ίσως είναι καιρός να επισκεφτείτε το γιατρό. Μπορεί να υπάρχει ένας ιατρικός λόγος πίσω από τη δυσκολία σας να χάσετε βάρος, όπως άγχος, κατάθλιψη, υπολειτουργία του θυρεοειδούς ή άλλη ορμονική ανισορροπία. Μόλις αντιμετωπίσετε τα υποκείμενα προβλήματα, μπορεί να είστε σε θέση να χάσετε το βάρος πιο γρήγορα.

Μπορεί επίσης να σε ενδιαφέρουν

Στην ίδια κατηγορία

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Με την εγγραφή σας στο newsletter, δίνετε τη συγκατάθεσή σας
να λαμβάνετε ενημερώσεις στο email σας από το giatimama.gr