Όλα τα μυστικά της διατροφής μιας εγκύου

ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ - ΚΥΗΣΗ

Όλα τα μυστικά της διατροφής μιας εγκύου

H διατροφή της μητέρας, είναι καθοριστικός παράγοντας για την καλή υγεία τόσο της μητέρας, όσο και του νεογνού.

Η τηλεοπτική μας συνάντηση με τη Νίκολη Θανοπούλου στο πλατώ της εκπομπής Σπίτι μου Σπιτάκι μου της Κωνσταντίνας Σπυροπούλου, όπου παρουσιάζω τα mommy θέματα, ήταν για εμένα ό,τι πιο εποικοδομητικό έχω κάνει μέχρι στιγμής. Γιατί η Νίκολη, διαιτολόγος/ διατροφολόγος, εξήγησε αναλυτικά όλα όσα πρέπει να γνωρίζει κάθε έγκυος για τη διατροφή της. Συγκεντρώσαμε λοιπόν τα Do’s και τα Dont’s για να είμαστε οργανωμένες και έτοιμες!

H διατροφή της μητέρας, εξηγεί η Νίκολη, είναι καθοριστικός παράγοντας για την καλή υγεία τόσο της μητέρας, όσο και του νεογνού. Είναι πολύ σημαντική η ομαλή αύξηση σωματικού βάρους.

DO’S
• Να καταναλώνετε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, το οποίο θα αποτελείται από 3 πλήρη γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό) και δύο ενδιάμεσα μικρογεύματα.
• Εμπλουτίστε το διαιτολόγιό σας με άφθονα φρούτα και λαχανικά (5-9 μερίδες) και τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες.
• Καταναλώνετε 2-3 μερίδες γάλατος ή γαλακτοκομικών προϊόντων ημερησίως (γιαούρτι, τυρί).
• Οι ημερήσιες ανάγκες σε πρωτεΐνες αυξάνονται στο 2ο και 3ο τρίμηνο εγκυμοσύνης (πηγές αποτελούν το κρέας, αυγό, γαλακτοκομικά, όσπρια, σπόροι δημητριακών, ξηροί καρποί κ.α.)
• Συμπεριλάβετε το ψάρι στην διατροφή σας. Συμμετέχει στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου λόγω της περιεκτικότητας τους σε πρωτεΐνη, θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνη D και σελήνιο αλλά και μια συγκεκριμένης κατηγορίας λιπαρών οξέων, των ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων.
• Αυξήστε την καθημερινή πρόσληψη υγρών. Προτιμάτε φυσικούς χυμούς φρούτων και λαχανικών, γάλα, νερό, σούπες και ροφήματα τα οποία ενυδατώνουν τον οργανισμό.

DONT’S
• Ελαττώστε την κατανάλωση καφεΐνης στο ελάχιστο.
• Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών. Η αλκοόλη μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς ένα αναπτυσσόμενο όργανο του εμβρύου, ενώ δυσχεραίνει τον μεταβολισμό και την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.
• Αποφύγετε τα ψάρια με υψηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο (το Βασιλικό Σκουμπρί και o Λευκός Μπακαλιάρος).
• Αποφύγετε την κατανάλωση ωμών ή μισοψημένων κρεάτων, ψαριών, θαλασσινών και πουλερικών, πατέ και επαλείψεις κρεάτων.
• Μην καταναλώνετε γαλακτοκομικά προϊόντα που παρασκευάζονται από μη παστεριωμένο γάλα (brie, Camember κ.α.). Σημείωση: Τα ελληνικά γαλακτοκομικά προϊόντα είναι από παστεριωμένο γάλα.
• Αποφύγετε τις ωμές, έτοιμες σαλάτες όταν βρίσκεστε έξω.
• Αποφύγετε τα πρόχειρα επεξεργασμένα τρόφιμα όπως hotdog, έτοιμα γεύματα, έτοιμα σάντουιτς που περιέχουν κρέας, μπέικον κ.α.
• Περιορίστε την κατανάλωση γλυκών σε καθημερινή βάση.

διατροφή 


Μυρτώ Κάζη




Tags: