•   Δευτέρα, 23 Μαΐου
  • 18 C
    Αθήνα
Γυναίκα

7 λαχανικά που δεν σου κάνουν απαραίτητα καλό

( λέξεις)
7 λαχανικά που δεν σου κάνουν απαραίτητα καλό

Λαχανικά και φρούτα. Τροφές υγιεινές, βιταμινούχες, χαμηλές σε λιπαρά, με φυτικές ίνες και λοιπά συστατικά που θωρακίζουν τον οργανισμό σου από γρίπη, αρρώστια και γηρατειά. Πολύ σωστά όλα αυτά, αλλά δεν ισχύουν στον ίδιο βαθμό για όλα τα τρόφιμα αυτού του είδους. Τα παρακάτω επτά λαχανικά, για παράδειγμα σχετίζονται με διάφορες παθήσεις όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες ή από οργανισμούς που έχουν δυσανεξία στη σύστασή τους. Τα συμπεριλαμβάνουμε στη διατροφή μας αλλά με μέτρο.

Πιπεριές
Περιέχουν σολανίνη, ένα αλκαλοειδές που εντοπίζεται στα λαχανικά που ανήκουν στην κατηγορία των στρύχνων (η στρυχνίνη απομονωμένη αποτελεί φάρμακο και δυνατό δηλητήριο). Για την ιστορία, ιι ναρκωτικές ιδιότητες της σολανίνης χρησιμοποιήθηκαν στο παρελθόν για να θεραπεύσουν την επιληψία. Ok, αν τρως μία πιπεριά την ημέρα δεν θα πάθεις κάτι-εννοείται. Αλλά καλό είναι να γνωρίζεις πως πιπεριές, πατάτες και μελιτζάνες έχουν συνδεθεί έντονα με την εμφάνιση φλεγμονών.

Μπρόκολο
Όσο ωφέλιμο, άλλο τόσο επώδυνο για το έντερο. Πηγή ασυναγώνιστου κι επώδυνου φουσκώματος. Αν θες να το περιορίσεις (όσο είναι αυτό δυνατόν), βράσ'το μαζί με ένα κομμένο λεμόνι.

Λαχανάκια Βρυξελλών
Παρόμοιες ιδιότητες με το μπρόκολο. Προκαλούν μετεωρισμό, φέρνουν αέρια. Γι' αυτά μπορείς να κατηγορήσεις τη ραφινόζη, ένα σάκχαρο που δεν μεταβολίζεται με τίποτα μέχρι να φτάσει στα βάθη του παχέως εντέρου και το θειικό νάτριο που περιέχει το κατά τ' άλλα μικρό στο μάτι αυτό λαχανάκι.

Κονσερβοποιημένα λαχανικά
Παρόλο που τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά χάνονται στα αρχικά στάδια κατά την κονσερβοποίηση, σε σύγκριση με τα κατεψυγμένα, οι απώλειες κατά την αποθήκευση είναι οι λιγότερες από τα κατεψυγμένα λαχανικά. Ωστόσο, η προσθήκη άλατος, η οποία αναπόφευκτα αυξάνει το επίπεδο νατρίου και η αντίστοιχη των ενισχυτικών γεύσης προκαλούν δυσπεψία και στομαχόπονο. Με ρέγουλα τα τουρσί και τα κονσερβοποιημένα καλαμπόκια.

Σέλερι
Πολύτιμο όσο και κακόφημο κι αυτό.Το μη βιολογικό σέλερι "ποτίζεται" με πάνω από 60 διαφορετικά φυτοφάρμακα.

Καλαμπόκι
Πρώτον παχαίνει περισσότερο απ' όσο νομίζεις (αν κάνεις δίαιτα, αφαίρεσέ το από τη σαλάτα ή το ρύζι), ενώ σύμφωνα με κάποιες- αρκετά ανησυχητικές μελέτες- κατά την επεξεργασία του το καλαμπόκι υποβάλλεται σε κάποιες χμ, γενετικές αλλοιώσεις.

Μελιτζάνα
Στρυχνοειδές λαχανικό κι αυτό, πλούσιο σε μέταλλα όπως ασβέστιο, κάλιο και σίδηρο, αλλά με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι. Αν σ' αρέσουν, φρόντισε τουλάχιστον να τις ξαρμυρίζεις.

Μπορεί επίσης να σε ενδιαφέρουν

Στην ίδια κατηγορία

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Με την εγγραφή σας στο newsletter, δίνετε τη συγκατάθεσή σας
να λαμβάνετε ενημερώσεις στο email σας από το giatimama.gr