Οι τροφές που ανακουφίζουν από τα πιο συχνά προβλήματα υγείας

ΓΥΝΑΙΚΑ

Οι τροφές που ανακουφίζουν από τα πιο συχνά προβλήματα υγείας

Τροφές που θα σε κάνουν να αισθανθείς λίγο καλύτερα

Φυσικά και η υγεία είναι το παν στη ζωή και αυτό γίνεται άμεσα και σχεδόν αγχωτικά αντιληπτό με το που αρρωστήσεις. Και δε μιλάμε για καμία σοβαρή ασθένεια, αλλά για ελαφριές περιπτώσεις όπως ένα ήσσονος σημασίας συνάχι, ένα «βηχαλάκι», έναν πονοκέφαλο που θα σκάσει στη μέση της ημέρας ή απλώς το πρωί που θα ξυπνήσεις με περίοδο.

Ούσα ελαφρώς άρρωστη (με κάθε πιθανό τρόπο), υποκινούμενη από το ένστικτο της επιβίωσης, λογικά, θα κάνεις κάτι για να ανακουφιστείς, είτε αυτό περιλαμβάνει φάρμακα, είτε γιατροσόφια με τα οποία μεγάλωσες,ακόμα και τηλέφωνο στη μαμά σου για να σε ξεματιάσει.

Η Maria Marlowe, διατροφολόγος, σύμβουλος υγείας και συγγραφέας του βιβλίου The Real Food Grocery Guide είναι από τους υποστηρικτές της άποψης ότι τόσο η πρόληψη όσο και η θεραπεία βρίσκονται στη σωστή διατροφή. Κουβαλώντας αυτή τη θεωρία αποκαλύπτει όσα επιλέγει να βάλει στο πιάτο της τις μέρες που δεν αισθάνεται καλά, είτε ο λόγος θα είναι μια γρίπη, είτε οι πόνοι της περιόδου. 

Γρίπη:

Ζεστές σούπες λαχανικών 

«Αυτό το είδος φαγητού, εκτός από μια αίσθηση «ζεστασιάς», ενυδατώνει τον οργανισμό και αν φτιαχτεί με τα σωστά συστατικά, μπορεί να μας βοηθήσει να ξεπερασουμε τη γρίπη πιο γρήγορα. Προσωπικά, φροντίζω πάντα η σούπα μου να περιέχει κουρκουμά (το οποίο καταπολεμά πολλούς ιούς συμπεριλαμβανομένων αυτών της γρίπης και είναι ισχυρό αντιφλεγμονώδες), το τζίντζερ (ακόμα ένα αντιφλεγμονώδες και ανοσοκατασταλτικό)».

Φάβα

«Μπορεί να σου ακούγεται περίεργο, αλλά είνα εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης αφού περιέχει και τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται το σώμα για την παραγωγή νέων και πιο υγιών κυττάρων».

 

Πονοκέφαλος:

Τροφές με μαγνήσιο, ριβοφλαβίνη, Ω-3 λιπαρά

«Οι αιτίες πίσω από έναν πονοκέφαλο είναι πολλές, αλλά αν υποφέρεις συχνά από ημικρανίες μπορεί να οφείλεται σε έλλειψη μαγνησίου ή ριφοφλαβίνης ενώ η έλλειψη λιπαρών Ω-3 επιδεινώνει την κατάσταση. Φρόντισε λοιπόν να αναπληρώσεις με τροφές που περιέχουν τα αντίστοιχα. Μαγνήσιο θα βρεις σε σκούρα πράσινα πράσινα, φασόλια, ξηρούς καρπούς και σπόρους, ριβοφλαβίνη σε μπρόκολο, αυγά και αμύγδαλα) και λιπαρά Ω-3 σε καρύδια, άγριο σολομό, σαρδέλες και αντσούγιες. Ένα γεύμα που τα συνδυάζει όλα είναι ψητός σολωμός με λεμόνι και ρύζι κουνουπιδιού».

 

Πόνοι περιόδου: Μαγνήσιο

«Κάποτε υπέφερα από τις κράμπες στην περίοδο, αλλά από τότε που υιοθέτησα έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, πονάω μία με δύο φορές το χρόνο», αναφέρει η Marlowe. «Οι κράμπες μπορεί να είναι σημάδι έλλειψης μαγνησίου και οι καλύτερες πηγές για να το αναπληρώσεις είναι τα όσπρια (φακές), οι ξηροί καρποί και οι σπόροι. Το καλύτερο που μπορείς να φας όταν πονάς είναι ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας υψηλής ποιότητας μαζί με μια χούφτα άψητα αμύγδαλα ή καρύδια. Αν πονάς συστηματικά φρόντισε να ενισχύσεις τη διατροφή σου σε σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, φασόλια και φακές».

 

Συνάχι: Πολλά υγρά

«Νερό, ζεστά ροφήματα με βότανα και σούπες θα βοηθήσουν στην αποσυμφόρηση από τα φλέματα και τη βλέννα. Μερικά συστατικά που αξίζει να προσθέσεις στις σούπες σου είναι το κρεμμύδι, το σκόρδο, οι πιπεριές, το θυμάρι (το οποίο ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα).

 

Καούρες: Ρόφημα με μαγειρική σόδα

«Αυτό που θέλεις σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να εξουδετερώσεις τα περιττά οξέα του στομάχου και αυτό μπορεί να γίνει πίνοντας το εξής: Σε ένα ψηλό ποτήρι ρίξε 1/4 ή μισό κουταλάκι του γλυκού φυσική μαγειρική σόδα και πρόσθεσε νερό. Συνήθως η συγκεκριμένη "συνταγή" δρα αρκετά γρήγορα και είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για περιπτώσεις δυσπεψίας. Προσοχή όμως: Αν νιώθεις υπερβολικά φουσκωμένη καλύτερα να το αποφύγεις. Επιπλέον, σε καμία περίπτωση το νερό με σόδα δεν αποτελεί θεραπεία για μακροχρόνια δυσπεψία ή άλλα γαστρεντερικά προβλήματα».

 

Βήχας:  Ζεστό ρόφημα με τζίντζερ, λεμόνι και μέλι.

«Το μέλι "μαλακώνει" το λαιμό και τον ξηρό βήχα ενώ έχει αντιικές ιδιότητες. Ιδανικά, προτίμησε να χρησιμοποιήσεις μέλι από κωνοφόρα δέντρα το οποίο είναι πιο παχύρευστο και πιο δραστικό για το βήχα. Μια ακόμα καλή λύση για σένα που ο βήχας σε κρατά ξάγρυπνη τα βράδια είναι μια ζεστή σούπα με ζωμό κρέατος».


Πηγή: ladylike.gr







Tags:

Στην ίδια κατηγορία