Τροφές που πρέπει να προσέχουμε στην εγκυμοσύνη!

ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ - ΚΥΗΣΗ

Τροφές που πρέπει να προσέχουμε στην εγκυμοσύνη!

Ορισμένες τροφές είναι συχνά υπεύθυνες για μολύνσεις, οι οποίες μπορεί να βλάψουν ή να θέσουν σε κίνδυνο το μωρό μας..

Κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, η διατροφή είναι πολύ σημαντικός παράγοντας προκειμένου να πάνε όλα καλά. Εκτός από τα θρεπτικά συστατικά που παίρνουμε από αυτές, ορισμένες τροφές είναι συχνά υπεύθυνες για μολύνσεις, οι οποίες μπορεί να βλάψουν ή να θέσουν σε κίνδυνο το μωρό μας. Οι πιο βασικές είναι η λιστερίωση, η τοξοπλάσμωση και η σαλμονέλα.

Πράσινα λαχανικά

πρασινα λαχανικα

Δώστε μεγάλη προσοχή στα πράσινα λαχανικά που θα καταναλώσετε κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης. Πολλοί ακατέργαστοι βλαστοί έχουν συνδεθεί με τον ιό E Coli και την σαλμονέλα. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσετε να τρώτε πράσινα λαχανικά, αλλά να προτιμάτε γνωστούς βλαστούς όπως το σπανάκι, τη ρόκα, μπρόκολο και πράσινα φασόλια. Τα χόρτα όπως κ τα φύκια είναι πλούσια σε βιταμίνες αρκεί να ξέρετε να τα ξεχωρίζετε στη συλλογή τους και να τα μαγειρεύετε καλά. Δεν ξεχνάμε το καλό πλύσιμο των λαχανικών.
Tip: Tα φύλλα της τσουκνίδας είναι πλούσια σε Fe, Ca και άλλα μέταλλα.

Ψάρια

ψαρια

Όλοι γνωρίζουμε πόσο καλό κάνει η κατανάλωση ψαριών στην εγκυμοσύνη! Μικρά ψάρια όπως σαρδέλα, τσιπούρα, λαβράκι καλά μαγειρεμένα, μπορούν να καταναλώνονται άφοβα, τουλάχιστον 1-2 φορές την εβδομάδα. Τα Ω3 λιπαρά οξέα που περιέχουν, έχουν ευεργετική επίδραση, στην ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του εμβρύου.
Ξιφίας, καρχαρίας, σκουμπρί. Τα ψάρια αυτά έχουν ενοχοποιηθεί ότι περιέχουν μεγάλες ποσότητες υδραργύρου, γεγονός το οποίο μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του εμβρύου αλλά και του παιδικού εγκεφάλου στη συνέχεια.
Τέσσερα από τα πιο δημοφιλή σε κατανάλωση ψάρια, χαμηλής περιεκτικότητας υδραργύρου είναι ο τόνος σε κονσέρβα, ο σολομός, ο μπακαλιάρος και οι γαρίδες.
Tip: Προσοχή στην κατανάλωση οστρακοειδών, καθώς συχνά ενοχοποιούνται για τροφικές δηλητηριάσεις.

Ωμά αυγά 

ωμο αυγο

Μα ποτέ δεν θα τρώγατε ωμά αυγά και πόσο μάλλον κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης.. Μήπως όμως υπάρχουν τροφές που περιέχουν ωμό αυγό κ δεν το ξέρατε? Σπιτικό παγωτό, ζύμη μπισκότων ή ωμή ζύμη κέικ, μαγιονέζα, σάλτσα για σαλάτα Caesars και hollandaise sauce και αρκετά άλλα. Να διαβάζετε προσεκτικά τα συστατικά των τροφών που καταναλώνετε. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος εάν καταναλώσετε ωμό αβγό είναι να κολλήσετε το μικρόβιο της σαλμονέλας.
Tip: Για να είστε απολύτως ασφαλής, βεβαιωθείτε ότι τα αυγά που αγοράζετε έχουν διατηρηθεί καλά στο ψυγείο και η ημερομηνία πώλησης δεν έχει λήξει.

Ωμό κρέας

ωμο κρεας

Ωμά ή όχι καλά μαγειρεμένα ή ψημένα κρέατα και πουλερικά. Πρέπει σε αυτήν την ευαίσθητη περίοδο της ζωής σας να καταναλώνετε πουλερικά ή κρέας βραστά ή καλά ψημένα. Το κρέας που δεν είναι καλά μαγειρεμένο μπορεί να αποτελέσει παράγοντα για να πάθετε μολύνσεις από μικρόβια, όπως το κολοβακτηρίδιο, τη σαλμονέλα αλλά και το τοξόπλασμα.


Γαλακτοκομικά

γαλακτοκομικά

Γαλακτοκομικά προϊόντα που δεν είναι παστεριωμένα. Το παστεριωμένο γάλα είναι καθαρό από μικρόβια και έτσι η έγκυος δεν κινδυνεύει να έχει επιπλοκές στην υγεία της αλλά και στην εγκυμοσύνη της. Στη λίστα των μη παστεριωμένων γαλακτοκομικών προϊόντων είναι φυσικά το ροκφόρ, αλλά και τα γαλλικά καμαμπέρ και μπρι.

Η κατανάλωση μαλακών τυριών (brie, φέτα αγνώστου προελεύσεως ή κατσικίσιο τυρί) και αλλαντικών αγνώστου προελεύσεως. Μπορεί να περιέχουν βακτήρια (λιστέρια) που μπορεί να βλάψουν το μωρό σας.


Αλκοόλ
αλκοολ

Η μπύρα, το κρασί και γενικότερα τα οινοπνευματώδη ποτά εμποδίζουν τη φυσιολογική ανάπτυξη του εμβρύου όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες. Ορισμένοι ειδικοί βέβαια υποστηρίζουν πως εάν η κατανάλωσή τους γίνεται με μέτρο (π.χ. λίγο κρασί), τότε δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας. Αρκετοί όμως επιστήμονες επισημαίνουν ότι το αλκοόλ θα πρέπει να αποφεύγεται το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, καθώς μπορεί να δημιουργήσει ανωμαλίες στη δημιουργία του εμβρύου, ενώ στην υπόλοιπη εγκυμοσύνη καλό είναι να καταναλώνεται με μέτρο.

Καφεΐνη 

τσαι κ καφες

Είναι πλέον επιστημονικά αποδεδειγμένο πως η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας καφεΐνης μπορεί να οδηγήσει σε αποβολή ή και χαμηλό βάρος γέννησης του παιδιού. Εκτός από τον  καφέ, καφεΐνη υπάρχει και στα αναψυκτικά τύπου κόλα, στο κακάο, στη σοκολάτα και στο τσάι! Αντικαταστήστε τα ροφήματά σας με γάλα, με χυμούς φρούτων ή φτιάξτε το δικό σας ποτό με νερό και μερικές σταγόνες λεμονιού!


  • Φυσικά μην ξεχάσετε να προσθέσετε στη λίστα με τις τροφές που χρειάζεται να αποφεύγετε να καταναλώνετε τα ανθυγιεινά σνακ, όπως πατατάκια, γαριδάκια κ.λπ.

  • Πλένετε με ζεστό νερό και σαπούνι τον πάγκο, τις επιφάνειες εργασίας και κοπής αλλά και τα μαχαίρια που χρησιμοποιήσατε για την προετοιμασία του φαγητού.

  • Και να θυμάστε πως αυτό που μπορεί να αποβεί επικίνδυνο για το έμβρυο είναι μια συνολικά κακή διατροφή, κατά τη διάρκεια της κύησης και όχι μια μέρα που αποφασίσατε να δώσετε μερικές γαστρονομικές απολαύσεις στον εαυτό σας! Εξάλλου αυτό ανεβάζει τη διάθεσή σας και κατ’ επέκταση του μικρού σας!





Tags:

Στην ίδια κατηγορία