Εμετός και ναυτία στην εγκυμοσύνη! Συμβουλές αντιμετώπισης

ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ - ΚΥΗΣΗ

Εμετός και ναυτία στην εγκυμοσύνη! Συμβουλές αντιμετώπισης

Ολοένα και περισσότερες γυναίκες ταλαιπωρούνται από ναυτίες και εμετούς κατά την διάρκεια της κύησης.. Tips για να εξομαλύνουμε την κατάσταση!

Η ναυτία και ο εμετός είναι μέρος της εγκυμοσύνης! Σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες περίπου οι μισές εγκυμονούσες παρουσιάζουν εμετούς το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης. Όσο δυσάρεστα και να είναι τα συμπτώματα αυτά για την έγκυο μητέρα σπάνια είναι τόσο σοβαρά που να χρειαστεί νοσηλεία σε νοσοκομείο.

Ορισμένοι ειδικοί αποφαίνονται πως τα αίτια αυτής της δύσκολης κατάστασης οφείλονται στα εξής: α)Στην αύξηση των επιπέδων των οιστρογόνων β)τις χαμηλές τιμές του σακχάρου του αίματος και τέλος γ) στην ευαισθησία σε κάποιες μυρωδιές.

Ωστόσο, κανείς δεν ξέρει ακριβώς γιατί οι γυναίκες έχουν ναυτία και εμετό όταν είναι έγκυες. Είναι πιθανόν να οφείλεται σε όλες τις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στο σώμα, όπως τα υψηλά επίπεδα των ορμονών στο αίμα.

Η διάρκεια της ναυτίας και του εμετού ξεκινά συνήθως γύρω στην 6η εβδομάδα της κύησης και σταματά γύρω στην 12η εβδομάδα. Ωστόσο, ενδέχεται να υπάρξουν αναγούλες μέχρι και την 20η εβδομάδα. Μερικές γυναίκες θα έχουν ναυτία και έμετο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ίσως ακόμη και μέχρι το τέλος της εγκυμοσύνης.

vomiting

Υπάρχουν όμως βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να αισθανθείτε καλύτερα.

Ξεκούραση όσο περισσότερο γίνεται. Να κοιμάσαι όσο το δυνατό περισσότερο τη νύχτα και αν χρειαστεί να ξεκουράζεσαι και κάποιες ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Όταν ξυπνάς δεν χρειάζεται να σηκώνεσαι αμέσως. Να είσαι χαλαρή και να παίρνεις όσο χρόνο νομίζεις ότι χρειάζεσαι.
Απέφυγε κάποιες τροφές ή ροφήματα, όπως τα λιπαρά, τα πικάντικα φαγητά και την καφεΐνη και τις μετακινήσεις αμέσως μετά το φαγητό.

Να τρως μικρές ποσότητες φαγητού και τακτικά. Με αυτό τον τρόπο δεν φορτώνεις το στομάχι με μεγάλες ποσότητες φαγητού και ταυτόχρονα διατηρείς ένα καλό επίπεδο σακχάρου στο αίμα.

drink fluid

Πολλά υγρά. Σιγουρέψου ότι πίνεις αρκετό νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η καλή ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας για την καλή υγεία, και πολύ σημαντική κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Πολλές έγκυες γυναίκες ζαλίζονται με την οθόνη του υπολογιστή. Αν μπορείς να την αποφύγεις είναι το καλύτερο. Αν όχι, τότε αλλάζοντας το φόντο με ένα μαλακό μπεζ ή ροζ χρώμα θα βοηθήσει στην μείωση της καταπόνησης των ματιών. Επίσης μεγάλωσε τα μέγεθος των γραμμάτων του υπολογιστή.

Εξακολούθησε να γυμνάζεσαι όσο μπορείς και αν αυτό σου το επιτρέπει ο γυναικολόγος σου. Αποδείχτηκε ότι η άσκηση μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα της ναυτίας και των εμετών.

ginger

Ginger – Τζίντζερ. Για πολλά χρόνια, το τζίντζερ θεωρείτε ως καταπραϋντικό για το στομάχι. Μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση από τα συμπτώματα της ναυτίας. Μπορείς να προσθέσεις μια φέτα ωμή πιπερόριζα σε νερό ή τσάι. Αυτό θα  καταπραΰνει το στομάχι σου.

Απασχόλησε το μυαλό σου. Προσπάθησε να μην σκέφτεσαι συνέχεια τα συμπτώματα της ναυτίας απασχολώντας το μυαλό σου με κάτι άλλο, όπως για παράδειγμα διαβάζοντας ένα βιβλίο, κάνοντας ένα πάζλ, βλέποντας τηλεόραση, παίζοντας χαρτιά, ή κάνοντας μικρές βόλτες. Ωστόσο, θα πρέπει να ακούς το σώμα σου, και να ξεκουράζεσαι όποτε το χρειάζεται.

Να φοράς χαλαρά και άνετα ρούχα.  Περιοριστικά ή στενά ρούχα μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματα της ναυτίας ή των εμετών. Μελέτες έδειξαν ότι οι έγκυες μητέρες με ναυτία που άλλαξαν από τα σφιχτά ρούχα σε φαρδιά μειώθηκαν  τα συμπτώματα της ναυτίας ή των εμετών.

Μερικές μυρωδιές βοηθούν στη ναυτία και τους εμετούς. Απόφυγε μυρωδιές ή καταστάσεις που εσύ ανακάλυψες ότι σε ενοχλούν.
Φάρμακα. Σε κάποιες γυναίκες το συμπλήρωμα σιδήρου μπορεί να προκαλέσει ναυτία. Συζήτησέ το με το γυναικολόγο σου.


Προτίμησε φαγητά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όχι σε θερμίδες. Στόχευσε σε μια ισορροπημένη διατροφή με υδατάνθρακες(δημητριακά ολικής άλεσης, λαχανικά και όσπρια) και άπαχες πρωτεΐνες (στήθος κοτόπουλου, φιλέτο και τόφου). Το ασβέστιο (από άπαχα γαλακτοκομικά και γάλα σόγιας) είναι πολύ σημαντικό, όπως επίσης το φυλλικό οξύ (εμπλουτισμένος χυμός πορτοκάλι, ψωμί, δημητριακά), ο σίδηρος (φυλλώδη, πράσινα λαχανικά και άπαχο μοσχάρι) και οι βιταμίνες A και C (φρούτα και λαχανικά).

happy preg

Υπομονή και σε λίγο καιρό θα κρατάς στην αγκαλιά σου, το πολυτιμότερο δώρο που σου χάρισε ο Θεός, το παιδάκι σου! 






Tags:

Στην ίδια κατηγορία