Κοιμάται πολύ ή λίγο το παιδί μου; Ιδανικά πόσες ώρες θα πρέπει να κοιμάται;

ΒΡΕΦΟΣ - ΥΠΝΟΣ

Κοιμάται πολύ ή λίγο το παιδί μου; Ιδανικά πόσες ώρες θα πρέπει να κοιμάται;

Όταν γίνεις μαμά και κάνεις πλέον παρέα μόνο με άλλες μαμάδες, συζητάς μαζί τους για θέματα που ποτέ δεν πίστευες ότι θα κατανάλωναν χρόνο από την ημερήσια ατζέντα σου!

Για παράδειγμα .... τα κακά των μωρών σας! Πώς είναι, κάθε πότε γεμίζει η πάνα, το χρώμα και πολλές ακόμα ανατριχιαστικές λεπτομέρειες που δεν θα αναλύσω στην περίπτωση που διαβάσει το άρθρο κάποιος που δεν είναι γονιός. Άλλο τεράστιο και μείζον θέμα είναι ο ύπνος. Κάθε πότε κοιμάται, σε ποια στάση, πώς αναπνέει, πού έχει τα χεράκια του, πώς μαζεύει τα ποδαράκια του, πότε ξυπνάει και πολλά ακόμα ερωτήματα βασανίζουν τις μαμάδες που προσπαθούν να σιγουρευτούν πως το μωράκι τους κοιμάται καλά και σωστά! Ρώτησα την παιδίατρό μας, την Κατερίνα Κατσιμπάρδη και διαβάζοντας όλα όσα μου είπε, νομίζω ότι ηρέμησα αρκετά!

Μαμάδες λοιπόν, δείτε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ύπνο του μωρού σας!

Η διάρκεια του ύπνου ανάλογα με την ηλικία του παιδιού είναι ένα θέμα που προβληματίζει συχνά τους γονείς από τη βρεφική κιόλας ηλικία.

Κοιμάται πολύ ή λίγο; Είναι αρκετές οι ώρες που κοιμάται; Eάν δεν κοιμάται πολύ, τί πρέπει να κάνω ώστε να βοηθήσω το παιδί μου να κοιμηθεί περισσότερο; Αυτές είναι κάποιες από τις ερωτήσεις που δέχεται ο Παιδίατρος από τους γονείς.

Καταρχήν, συμφωνούμε όλοι ότι ο ύπνος είναι πολύ σημαντικός για τα βρέφη, τα νήπια, αλλά και τα μεγαλύτερα παιδιά, καθώς κατά τη διάρκεια του ύπνου παράγεται η αυξητική ορμόνη, η οποία είναι υπεύθυνη για την αύξηση και την ανάπτυξη.

Επίσης, η ανεπαρκής διάρκεια ύπνου είναι γνωστό ότι έχει ως αποτέλεσμα το παιδί να είναι κουρασμένο κατά τη διάρκεια της ημέρας, υπνηλικό, με μειωμένες επιδόσεις στα μαθήματα και «περίεργη» συμπεριφορά. Δεν μπορεί να συμμετέχει επαρκώς στις καθημερινές σχολικές δραστηριότητες.

article 2

Υπάρχουν πολλές θεωρίες για το πόσες ώρες πρέπει τελικά ένα παιδί να κοιμάται, οι οποίες προέρχονται από τις απόψεις των γονέων, της γιαγιάς και του παππού ή την εμπειρία από άλλα παιδιά. Όμως, κανείς θα πρέπει να έχει υπ’όψιν του ότι οι απαραίτητες ώρες ύπνου διαφοροποιούνται ανάλογα με την ηλικία. 

Σύμφωνα τις πρόσφατες (6/2016) οδηγίες της Αμερικανικής Ακαδημίας Ιατρικής του Ύπνου (American Academy of Sleep Medicine) και της Αμερικάνικης Ακαδημίας Παιδιατρικής, η χρονική διάρκεια του ύπνου κατά τη βρεφική, παιδική και εφηβική ηλικία είναι:

  • Βρέφη 4 έως 12 μηνών: 12-16 ώρες (συμπεριλαμβάνονται μικροί ύπνοι στη διάρκεια της ημέρας).
  • Νήπια 1 έως 2 ετών: 11-14 ώρες (συμπεριλαμβάνονται μικροί ύπνοι στη διάρκεια της ημέρας).
  • Νήπια 3 έως 5 ετών: 10-13 ώρες (συμπεριλαμβάνονται μικροί ύπνοι στη διάρκεια της ημέρας).
  • Παιδιά 6 έως 12 ετών: 9-13 ώρες.
  • Έφηβοι 13 έως 18 ετών: 8-10 ώρες.

 

Tips:

Σε κάθε περίπτωση, το φυσιολογικό και απαραίτητο μπορεί να διαφέρει από την πραγματικότητα όπως αυτή διαμορφώνεται στο δικό μας παιδί. Δεν ανησυχούμε δηλαδή, εάν ένα βρέφος κοιμάται πολύ λιγότερες ώρες από το ιδανικό, εφ’όσον είναι ήρεμο και έχουμε εξασφαλίσει ότι είναι ταϊσμένο ή δεν ταλαιπωρείται από κολικούς (ειδικά στο πρώτο τρίμηνο της ζωής του). Επικοινωνούμε με τον Παιδίατρό μας για οτιδήποτε μας προβληματίζει ή μας φαίνεται διαφορετικό όσον αφορά τη διάρκεια του ύπνου του παιδιού μας!!

article 3






Tags:

Στην ίδια κατηγορία